Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv rodičů na utváření vztahu jejich dětí k pohybovým aktivitám
Suchomelová, Alena ; Kašpar, Ladislav (vedoucí práce) ; Dlouhý, Martin (oponent)
Bakalářská práce "Vliv rodičů na utváření vztahu jejich dětí k pohybovým aktivitám" analyzuje míru vlivu rodičů na utváření pozitivního vztahu jejich dětí k různým pohybovým aktivitám a hledá další faktory ovlivňující tyto vztahy. V teoretické části je zdůrazněn obecně vliv rodičů na utváření osobnosti dítěte a důležitost výchovy v rodině, je zde vyzdvižena potřeba smysluplného trávení volného času dětí a v neposlední řadě je poukázáno na přínos pohybových aktivit na zdraví dítěte. Ve výzkumné části je pak kvantitativním dotazníkovým šetřením zkoumáno na stanoveném výzkumném vzorku zhruba 120 respondentů (dětí 13-15 let) a jejich rodičů v regionu Orlickoústecka, jakým způsobem se těmto rodičům daří rozvíjet u svých dětí vztah k pohybu, a co dalšího pomáhá upevňovat vztah dětí k pohybovým aktivitám. Z výsledků šetření plyne, že jsou to právě rodiče, kteří mají nejzásadnější vliv na utvoření stabilního vztahu dětí k pohybu, a je tedy třeba při výchově dětí tomuto věnovat patřičnou pozornost. Závěrem je vyzdvižena nutnost snažit se vyvarovat chyb, které mohou mnohdy zapříčinit až odpor dětí ke sportu a pohybu vůbec, což nejenom že ohrožuje děti na zdraví, ale může také spoluutvářet prostředí pro vznik sociálně patologických jevů ve společnosti.
Žák se zdravotním postižením ve třídě
Drugdová, Václava ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Ve své diplomové práci se zaměřuji na problematiku integrace dětí s tělesným postižením do běžných škol, blíže pak do školní tělesné výchovy. Cílem práce je zmapovat připravenost pedagogů na integraci žáků s tělesným postižením do běžných škol (blíže pak na integraci do školní tělesné výchovy), zjistit možnosti fyzického rozvoje a pohybových aktivit jedince s tělesným postižením a na konkrétním příkladu prozkoumat jeho postavení mezi spolužáky i celkové klima třídy. Práce se skládá z části teoretické a praktické. První část práce je zaměřena na tělesné postižení jako takové a na specifika, která toto postižení přináší. Zabývám se ucelenou rehabilitací a jejím významem pro jedince, možnostmi vzdělávání žáků s tělesným postižením a legislativními podmínkami, spoluprací školy a rodiny, školskými poradenskými zařízeními, inkluzivním vzděláváním a integrací žáků s tělesným postižením do školní tělesné výchovy. V druhé části jsou popsány výsledky dotazníkových šetření a rozhovory, které vnášejí praktický pohled na tuto problematiku. První šetření se týká klimatu třídy a postavením žáka s tělesným postižením v třídním kolektivu. Z výsledků šetření je zřejmé, že podmínkou úspěšné integrace žáka s tělesným postižením je, jak je třídou přijímán a jak sympatizuje se spolužáky. Druhé dotazníkové šetření je...
Sportování na městských a příměstských cyklostezkách v Praze
Krejča, Filip ; Kuhnová, Věra (vedoucí práce) ; Pokorný, Ladislav (oponent)
Abstrakt/abstract Předložená diplomová práce se zabývá městskými a příměstskými cyklostezkami v Praze. Ve své části teoretické shrnuje terminologii daného okruhu, vymezuje pojem cyklostezka, cyklotrasa, cyklopruh aj. Dále specifikuje pojmy s daným tématem související (volný čas, zájmová činnost, pohybová rekreace aj.) V samostatných kapitolách se věnuje historii a současnému stavu cyklostezek, následně pak legislativním normám. Práce vymezuje také druhy pohybových aktivit, které je možné na cyklostezkách provozovat (cyklistika, chůze, in-line bruslení aj.) V praktické části seznamuje s metodami výzkumu a výsledky pozorování a dotazníkového šetření. Ve svých závěrech se snaží charakterizovat uživatele cyklostezek, zkoumá jejich motivaci, četnost návštěv cyklostezek, druhy provozovaných aktivit. Zajímá se o nároky na kvalitu a vybavení cyklostezek, shrnuje pozitiva i negativa cyklostezek v Praze. V závěru nabízí přehled městských a příměstských cyklostezek v Praze. Submitted thesis deals with urban and suburban cycle tracks in Prague. The theoretical part concerns terminology of the given topic and defines terms such as cycle track, cycle route, cycle lane etc. Furthermore, it specifies terms closely related to the topic (free time, hobbitry, kinetic recreation etc.) Other chapters address the history and...
Tělesná výchova v mateřské škole (metodické náměty pohybových činností s míčem)
Zárubová, Jana ; Kuhnová, Věra (vedoucí práce) ; Dvořáková, Hana (oponent)
ZÁRUBOVÁ, J. Tělesná výchova v mateřské škole (Metodické náměty pohybových činností s míčem). Praha 2011. Diplomová práce. Karlova univerzita v Praze. Pedagogická fakulta. Katedra tělesné výchovy. Vedoucí práce Mgr. Věra Svobodová. Diplomová práce je určena zejména učitelkám mateřských škol, ale i pro každého ze široké veřejnosti, který se zabývá mimoškolní zájmovou a sportovní činností dětí. Poskytuje obecné informace o vývojových a věkových zvláštnostech dětí předškolního věku, pojednává o zařazení tělesné výchovy do režimu mateřských škol a o vlivu tělesné výchovy na dětský organismus. Dále se diplomová práce zaměřuje na využití míče při tělesné výchově předškolních dětí a předkládá několik již ověřených metodických námětů pohybových činností s míči pro děti předškolního věku.
Žák se zdravotním postižením ve třídě
Drugdová, Václava ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Ve své diplomové práci se zaměřuji na problematiku integrace dětí s tělesným postižením do běžných škol, blíže pak do školní tělesné výchovy. Cílem práce je zmapovat připravenost pedagogů na integraci žáků s tělesným postižením do běžných škol (blíže pak na integraci do školní tělesné výchovy), zjistit možnosti fyzického rozvoje a pohybových aktivit jedince s tělesným postižením a na konkrétním příkladu prozkoumat jeho postavení mezi spolužáky i celkové klima třídy. Práce se skládá z části teoretické a praktické. První část práce je zaměřena na tělesné postižení jako takové a na specifika, která toto postižení přináší. Zabývám se ucelenou rehabilitací a jejím významem pro jedince, možnostmi vzdělávání žáků s tělesným postižením a legislativními podmínkami, spoluprací školy a rodiny, školskými poradenskými zařízeními, inkluzivním vzděláváním a integrací žáků s tělesným postižením do školní tělesné výchovy. V druhé části jsou popsány výsledky dotazníkových šetření a rozhovory, které vnášejí praktický pohled na tuto problematiku. První šetření se týká klimatu třídy a postavením žáka s tělesným postižením v třídním kolektivu. Z výsledků šetření je zřejmé, že podmínkou úspěšné integrace žáka s tělesným postižením je, jak je třídou přijímán a jak sympatizuje se spolužáky. Druhé dotazníkové šetření je...
Vliv rodičů na utváření vztahu jejich dětí k pohybovým aktivitám
Suchomelová, Alena ; Kašpar, Ladislav (vedoucí práce) ; Dlouhý, Martin (oponent)
Bakalářská práce "Vliv rodičů na utváření vztahu jejich dětí k pohybovým aktivitám" analyzuje míru vlivu rodičů na utváření pozitivního vztahu jejich dětí k různým pohybovým aktivitám a hledá další faktory ovlivňující tyto vztahy. V teoretické části je zdůrazněn obecně vliv rodičů na utváření osobnosti dítěte a důležitost výchovy v rodině, je zde vyzdvižena potřeba smysluplného trávení volného času dětí a v neposlední řadě je poukázáno na přínos pohybových aktivit na zdraví dítěte. Ve výzkumné části je pak kvantitativním dotazníkovým šetřením zkoumáno na stanoveném výzkumném vzorku zhruba 120 respondentů (dětí 13-15 let) a jejich rodičů v regionu Orlickoústecka, jakým způsobem se těmto rodičům daří rozvíjet u svých dětí vztah k pohybu, a co dalšího pomáhá upevňovat vztah dětí k pohybovým aktivitám. Z výsledků šetření plyne, že jsou to právě rodiče, kteří mají nejzásadnější vliv na utvoření stabilního vztahu dětí k pohybu, a je tedy třeba při výchově dětí tomuto věnovat patřičnou pozornost. Závěrem je vyzdvižena nutnost snažit se vyvarovat chyb, které mohou mnohdy zapříčinit až odpor dětí ke sportu a pohybu vůbec, což nejenom že ohrožuje děti na zdraví, ale může také spoluutvářet prostředí pro vznik sociálně patologických jevů ve společnosti.
Vytvoření a ověření výukového modelu na základě aquafitness programu pro posluchače kombinovaného studia Oddělení výchovy ke zdraví (PF JU).
MARŠÍKOVÁ, Iveta
Tato práce se zabývá vytvořením programu aquafitness a jeho ověřením v praxi. Skládá se ze šesti částí: V úvodu je objasněn důvod výběru zvoleného tématu. Teoretická část je spojena s rozborem použité literatury. Začátek analyzuje odborné pojmy jako je zdraví, zdravý životní styl, výchova ke zdraví a člověk a zdraví. Pokračuje významerm vodních aktivit pro lidský organismus. Vysvětluje původ aquafitness, jeho použití a druhy. Třetí část vymezuje cíle a úkoly práce. V praktické části je ověřen sestavený model výukového program na zvoleném vzorku studentů výchovy ke zdraví. Následně je zpracován metodický materiál pomocí DVD. Další část je věnována analýze výsledků a diskusi ke zjištěným faktům. Závěr obsahuje shrnutí praktické části a doporučení do praxe.
Tělesná výchova jako součást harmonického rozvoje osob s mentálním postižením (ověření pohybového programu na základní škole speciální)\\
HUTROVÁ, Kateřina
: Úkolem této práce bylo během 5 měsíců ověřit intervenční pohybový program pro mentálně postižené v Ústavu speciální péče v Blatné. Program na podporu rozvoje pohybových schopností a dovedností obsahoval jednoduché pohybové hry, psychomotorická a jógová cvičení. Losováním bylo vybráno 10 členů do kontrolní skupiny a 13 do skupiny experimentální, která se aktivně podílela na experimentu. Obě skupiny prošly vstupním a výstupním měřením, které obsahovalo několik standardizovaných motorických testů, pomocí nichž byl zjišťován vliv programu. Naměřené hodnoty byly zpracovány statistickými metodami a výsledky navzájem porovnány před a po aplikaci programu i mezi skupinami navzájem. Statistika potvrdila zlepšení u experimentální skupiny.
Ověření vlivu intervenčního pohybového programu na rozvoj osobnosti s mentálním postižením v Ústavu sociální péče Slatiňany
VOTÁPKOVÁ, Pavla
Bakalářská práce se ve své teoretické rovině zabývá tematikou mentálního postižení obecně, úžeji pak v souvislosti s pohybovými aktivitami. V praktické části práce byl ověřován již vytvořený intervenční pohybový program pro osoby s touto formou zdravotního postižení. Po dobu šestnácti týdnů byl aplikován na skupinu klientů Ústavu sociální péče se středně těžkým stupněm mentálního postižení a jeho účinek poté kvalitativně vyhodnocen dle výsledků testů motorické a sociální kompetence. Na základě těchto ukazatelů byl potvrzen pozitivní vliv programu na rozvoj osobnosti s mentálním postižením a zároveň ověřena možnost jeho realizace v podmínkách Ústavu sociální péče.
Pohybová výchova v základní škole speciální jako součást klíčové vzdělávací kompetence (vhodnost aplikace intervenčního pohybového programu do praxe)\\
LITEROVÁ, Vendula
Ve své práci se zabývám zavedením intervenčního pohybového programu do hodin tělesné výchovy na základních školách speciálních v celém Jihočeském kraji. Výzkumné šetření probíhalo na patnácti školách, kde se vzdělávají lidé s mentálním postižením. Program obsahoval jednoduché pohybové hry, psychomotorická a jógová cvičení a byl zaměřen na rozvoj pohybových schopností a dovedností žáků s mentálním postižením. Byl aplikován po dobu pěti měsíců a jeho vliv byl ověřen dvojím měřením (vstupní a výstupní). Na základě toho byla zjištěná data statisticky zpracována a vyhodnocena.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.